Stichting De Wolk
projectinformatie
deelnemers
programma & persbericht

Doe mee aan de wedstrijd !

Knutsel een ideale kermisattractie

Hoe kan je elkaar ontmoeten door middel van een kermisattractie? En hoe ziet die attractie er dan uit? Je mag het allemaal bedenken en nog uitvoeren ook! Dat is de opdracht voor de wedstrijd die gemeente Veldhoven, kermisexploitanten van kermis Veldhoven Dorp en Stichting De Wolk hebben uitgeschreven. De wedstrijd sluit aan op het kunstproject 'be happy, go lucky', een project dat kermis en kunst met elkaar verbindt. Tijdens kermis Veldhoven-Dorp (vrijdag 10 juli t/m dinsdag 14 juli) wordt dit project gerealiseerd in ruimtes van De Kunstpraktijk.

Wie kan er meedoen?

Kinderen in de basisschoolleeftijd. Je kunt meedoen als groepje, als klas, alleen of met vriendjes en vriendinnetjes.

Hoe moet je werkstuk er uitzien?

Daar ben je vrij in. Schilderen, plakken, knippen, zagen, timmeren….. alles mag.

• Je kunstwerk mag niet groter zijn dan 30x30x30 cm, en alle werkstukken die gemaakt worden vinden een plekje in de expositie 'be happy, go lucky' die tijdens de kermis is te zien bij De Kunstpraktijk.
  • In je werkstuk moet ook iets van ‘ontmoeten’ zitten. Kun je in je ideale kermisattractie ook mensen ontmoeten? Hoe doe je dat? Als je het duidelijk wilt maken, kan je er ook een verhaaltje of handleiding bij schrijven.

Voorbereiding
Als je je goed wilt voorbereiden op je kunstwerk, dan loop eens binnen bij De Kunstpraktijk, Dorpstraat 6A in Veldhoven Dorp. Vanaf begin juli is daar te zien dat de expositie 'be happy, go lucky' al wordt voorbereid met een hele wand met geschiedenis over kermis. Heb je vragen over het maken van je werkstuk of wil je meer weten over de geschiedenis van de kermis, dan ben je welkom tijdens de openingstijden of maak een afspraak.

Inleveren

Zodra je je kunstwerk af hebt kan je het inleveren. De laatste datum waarop je dit kan doen is vrijdag 10 juli, 17.00 uur. Inleveren kan op de volgende adressen:

• De Kunstpraktijk, Dorpstraat 6A, Veldhoven-Dorp. De Kunstpraktijk is open op zondag, maandag, dinsdag tussen 12.00 uur en 17.00 uur en verder iedere andere dag op afspraak (bel 06-53602704 of 040-2904782).
  • De receptie van het gemeentehuis, Meiveld 1. Geopend op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur en op dinsdag tot 19.00 uur.

Plak er een briefje op met je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.

Wat kun je winnen?
De kermisexploitanten zorgen voor leuke prijsjes, zoals vrije toegangskaartjes tot attracties en dergelijke. Een driekoppige en deskundige jury gaat alle werkstukken beoordelen. De prijsuitreiking vindt plaats op zondagmiddag 12 juli, 16.00 uur. Je krijgt het van tevoren te horen wanneer je in de prijzen gevallen bent.

Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met De Kunstpraktijk, Dorpstraat 6A, Veldhoven-Dorp, tel. 040 2904782 / 06 53602704 of kijk op www.stichtingdewolk.nl voor meer informatie over ‘be happy, go lucky’

Kunstproject 'be happy, go lucky' is mogelijk mede door subsidie van Schatten van Brabant - Provincie Noord-Brabant, Prins Bernhard Cultuurfonds en gemeente Veldhoven